Manøvrebane

Dine første køretimer foregår på en manøvrebane (kravlegård). Her lærer du at betjene bilen og indøver nogle grundlæggende manøvrer. På manøvrebanen kører 3 elever hver sin bil. Vi tager os god tid, så du bliver fortrolig med styring, gear, kobling, m.v. Du vil blive instrueret af en kørelærer gennem de forskellige øvelser, hvorefter du selv skal udføre de forskellige øvelser. Naturligvis vil kørelæreren hjælpe dig via radioen.

manøverbane

Din fordel ved at starte ud på en manøvrebane er, at du kan nøjes med at koncentrere dig om at lære bilen at kende. Du skal med andre ord ikke bruge din opmærksomhed på at tage hensyn til anden trafik. De første timer i en skolevogn kræver ofte ekstraordinært meget koncentration og fokus fra din side, da der er mange funktioner og manøvrer, som du skal lære at bruge. Og ofte vil de skulle bruges i kombination med hinanden.

Heldigvis kommer funktioner og manøvrer hurtigt til at “sidde på rygraden”, og så får du meget mere ud af dine køretimer, når du kommer ud at køre i trafikken.